مراحل بسته بندی صحیح اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی

مراحل بسته بندی صحیح اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی را می دانید؟

مراحل زیر را برای قرار دادن لوازم منزل در بسته ها رعایت کنید. این نکات ریز و جزئی هستند اما تاثیر مثبت فراوانی در انتقال ایمن بار اثاثیه شما خواهند داشت.

کارتن ها را درست بسته بندی کنید

کارتن های مناسب و محکم را تهیه کنید. دقت کنید برای وسایل خیلی سنگین کارتن مناسب داشته باشید ، اگر کارتن شما خیلی بزرگ باشد در زمان جابجایی با مشکل برخورد خواهی کرد. بهتر است در کارتن های بزرگ لوازم سبکتر و در کارتون های محکم و با اندازه متوسط وسایل سنگین و شکستنی را به دقت بسته بندی کنید.

در زمان بسته بندی اثاثیه و گذاشتن آنها در کارتن ها روی هر کارتون بنویسید که چه چیزی داخل آن کارتن قرار گرفته است. همچنین بنویسید آن کارتن مربوط به چه کسی یا کجا است. اثاثیه را قبل از بسته بندی تمیز کنید و لوازم به درد نخور و از کار افتاده را از وسایل قابل حمل جدا کنید. تا بار اضافی و به درد نخور و دست و پا گیر نداشته باشید.

ظروف شکستنی و سنگین را به دقت بسته بندی کنید  

در هنگام بسته بندی بین ظروف شکستنی از ورقه های کاغذ باطله ، دستمال نرم و یا حوله های مناسب یا اگر در دسترس بود نایلون های حباب دار استفاده کنید. دقت کنید بین فضاهای خالی کارتن و بین وسایل با پارچه یا وسایل نرم محکم شود.  تا در هنگام حمل و انتقال بر اثر حرکت دادن و تکان خوردن کارتون ها ، لوازم داخل آن ها به هم برخورد نکند و نشکند.

لوازم مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای نمونه داروها را با وسایل ریز آشپزخانه درون یک کارتن جاسازی نکنید. در موقع خالی کردن و جاسازی وسایل در منزل نو به مشکل برمیخورید. بهتر است از قاطی شدن وسایل پیشگیری کنید.

لباس ها را در کارتن های رگال دار جاسازی کنید

کارتن های رگال دار دارای رخت آویز بوده و از چروکیده شدن و نامرتب بودن پوشاک شما جلوگیری می کنند. با این کار در موقع تخلیه و جاسازی در منزل تازه کار شما آسان و راحت خواهد بود. می توانید بر اساس همان فرمی که می خواهید در منزل جدید لباس ها را استقرار دهید ، درون کارتن ها با رخت آویز لباس ها را بچینید. با این کار در زمان خود صرفه جویی کرده اید.

در بسته بندی بشقاب ها و ظروف شکستنی دقت کنید

هنگام بسته بندی دقت کنید اثاثیه شکستنی و سنگین را در بخش پایین کارتن مستقر و محکم کنید و لوازم سبک تر و کوچکتر را در بخش بالا قرار دهید. در چیدن بشقاب ها دقت کنید که در ته کارتن نباشد بلکه در بخش بالایی کارتن محکم قرار دهید و وسایل انعطاف پذیر مانند پارچه و دستمال های نرم قرار دهید. روی کارتن لوازم شکستنی بنویسید : شکستنی است با احتیاط حمل شود.

خرید کارتن: کرج کارتن

پایه مبل و سایر لوازم برقی را جداگانه بسته بندی کنید

اگر پایه مبل شما قابل جداسازی است، آن را جدا کنید روی هر کدام بنویسید که مربوط به کدام مبل است. تا در صورت مستقر شدن در منزل نو با مشکل برخورد نکنید.

همین تکنیک را می توانید برای تابلوها، قاب عکس ها و آینه ها به کار ببرید. وسایل جانبی هر وسیله را در نایلونی بگذارید و روی آن بنویسد که مربوط به کدام وسیله است. سپس نایلون را اگر امکانش بود درون کارتن همان وسیله قرار دهید. امکانش نبود، همه نایلون ها را در یک کارتن جداگانه قرار دهید تا بعداً سریع به سراغش بروید. این تکنیک از گم شدن بخش های کوچک و جانبی وسایل جلوگیری می کند.

سخن پایانی

با هم مراحل بسته بندی صحیح را مرور کردیم. اتوبار کرج در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات بسته بندی به شما عزیزان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس