بسته بندی اثاثیه منزل

کامل ترین مقاله در مورد بسته بندی اثاثیه منزل، با اتوبار کرج همراه شوید.

کلیه امور مربوط به اسباب کشی، بسته بندی اثاثیه منزل با تعرفه رسمی و رعایت اصول ایمنی توسط شرکت اتوبار کرج متشکل از تیم ماهر، کارگر آموزش دیده و بهره گیری از اتوبار و تجهیزات تخصصی جمع آوری، حمل و جابجایی بار شما انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی و استعلام هزینه بسته بندی اثاث و لوازم منزل در تهران ، کرج و سایر شهرستان ها با تلفن های زیر تماس بگیرید.

شماره های تماس اتوبار کرج:

شماره تماس اتوبار کرج

در ادامه جهت اشنایی بیشتر مشتریان با خدمات بسته بندی اثاثیه که توسط اتوبارهای مجرب ارائه می شود،برخی از نکات مهم در جمع آوری لوازم منزل، هزینه اسباب کشی و اصول جابجایی وسائل در اسباب کشی را توضیح می دهیم.

همچنین در تمامی امور و از زمان ثبت قرارداد مسئولیت تمامی اثاثیه، بارها و وسائل به عهده شرکت می باشد و این اتوبار با مجوز رسمی از اتحادیه حمل و نقل کشور و سابقه چندین ساله، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید جهت سفارش کارتن برای بسته بندی با ما تماس بگیرید. تجربه و اطلاع کافی از روشهای جا به جایی اثاثیه و اینکه چه نوع جعبه یا کارتنی برای حمل هرکدام از لوازم و وسائل در حین اسباب کشی مناسب هستند، در نتیجه سالها فعالیت بدست می آید. اینکه چه بسته بندی مناسب چه وسیله‌ای است می‌تواند به روند کار باربری سرعت بخشد و از حوادث ناگوار جلوگیری کند. اسباب کشی موفق در گرو همکاری، دقت، سرعت عمل و تسلط بر کلیه‌ امور در این زمینه است. دقت داشته باشید کمی زودتر از موعد جابجایی منزل در خصوص چگونگی انجام آن تحقیق و بررسی کنید، در روز موعود به آسانی و در کمترین زمان به مقصد خواهید رسید.

تعرفه بسته بندی اثاثیه به چه عواملی بستگی دارد؟

از آنجا که قیمت عامل مهمی برای مشتریان است، لازم است توضیحاتی در مورد تعرفه بسته بندی اثاثیه بیان کنیم. اما بطور کلی باید گفت که اتوبارهایی که زیرنظر اتحادیه فعالیت میکنند، بهترین گزینه برای شما هستند، زیرا نمیتوانند بیشتر از تعرفه تعیین شده حق الزحمه دریافت کنند. متاسفانه یکی از مشکلات بسیاری از افراد در حین اثاث کشی، چک و چونه زدن با باربری است. این مشکل به دلیل انتخاب نادرست و عدم توجه به مجوز اتوبار ایجاد میشود. شما باید با ما یا شرکتهایی که مجوز رسمی از اتحادیه حمل و نقل زمینی دارند، همکاری کنید.

اولا ما هزینه اضافی دریافت نمیکنیم، ثانیا هر هزینه ای دریافت شود به شما فاکتور میدهیم که قابلیت پیگیری دارد و همین عوامل نشان میدهد که کمترین هزینه را از شما دریافت میکنیم. درنهایت باید تاکید کنیم اگرچه قیمت اهمیت دارد، اما مهمترین نکته در اثاث کشی حفظ امنیت بار شماست. کوچکترین ضربه ای به لوازم حساس مثل یخچال میتواند نتایج ناراحت کننده ای به همراه داشته باشد، به خصوص زمانیکه کار را به اتوباری بدون مجوز واگذار کرده اید و در صورت اشتباهات فردی کارگران نمیتوانید به جایی اعتراض کنید. پس دقت کنید که در وهله اول شرکت و اتوبار مجوزدار را انتخاب کنید. اما فاکتورهای موثر در تعرفه موارد زیر هستند که سعی میکنیم با مثال آنها را واضح و شفاف توصیح دهیم:

تعداد کارگر

برخی از افراد تمایل دارند که با سرعت بیشتری فرایند بسته بندی اثاثیه منزل را انجام دهند به همین دلیل درخواست تعداد کارگر بیشتری دارند. طبیعتا هرچه تعداد کارگرها بیشتر شود، تعرفه بالاتر میشود. اما یک مزیت دارد و آن این است که فرآیند اسباب کشی با سرعت بسیار بالاتری انجام میشود. مثلا اگر جابجایی و اثاث کشی را با 3 کارگر بتوان در 5 ساعت انجام داد، با افزایش این تعداد به 5 میتوان در مدت زمان حداکثر 4 ساعت کار را به اتمام رساند. البته با یک حساب سرانگشتی میتوان گفت، افزایش تعداد کارگر در اسبابکشی هم فکر بدی نیست، زیرا اگر تعداد بالاتر باشد، زمان بسته بندی اثاثیه، جابجایی بار و تحویل در مقصد پایین خواهد آمد و در مجموع هزینه کلی هم به صرفه و مورد رضایت مشتری خواهدبود. توضیحاتی در مورد کارگران ویژه باربری به شما کمک میکند که مشخصات کارگر حرفه ای را بدانید.

حجم و تعداد اثاثیه

هرچقدر اسباب و لوازم بیشتر باشد، در تعرفه نهایی تاثیر دارد. معمولا لوازم یک منزل عادی شامل لباسشویی، مبلمان، میز ناهارخوری، ظرفشویی، تلویزیون ، تعدادی کمد، سرویس خواب و سایر ظروف و وسائل میباشد، که نیاز به یک خاور دارد. در این شرایط هزینه ها تقریبا مشخص است که میتوانید با تماس با ما از همکاران ما بپرسید، اما اگر لوازم بیش از حد باشد، هزینه به نسبت حجم اثاثیه بالا میرود که کاملا طبیعی است. زیرا یا زمان اسباب کشی بیشتر میشود یا نیاز است که کارگر بیشتری برای حمل اثاث به کار گرفته شود. زیرا در این شرایط بسته بندی اثاثیه به تعداد بیشتری از لوازم منتهی میشود و این یعنی تعداد کارتن و جعبه بیشتر، سلفون مصرفی بیشتر و صرف زمان زیادتر.

فاصله مقصد تا مبدا

فرض کنید قصد دارید از تهران به مشهد جابجا شوید در مقایسه با دو محله در یک شهر! در این شرایط چرا تعرفه بسته بندی اثاثیه متفاوت است؟ زیرا نوع جعبه ها و موادی که برای بسته ها استفاده میشود فرق دارد. به دلیل مسافت بیشتر بین مقصد و مبدا باید از جعبه های محکمتر و با قیمت بیشتری استفاده کرد، فضای درون جعبه را با کاغذ مچاله بیشتری پر کرد و همچنین مسافت در انتخاب نوع خودرو و تعداد کارگر و خودرو نیز تاثیر دارد که همه این موارد دست به دست هم میدهند تا تعرفه نوسان داشته باشد. درکل در صنعت جابجایی بار و کالا، فاصله و بعد مسافت عاملی تعیین کننده محسوب میشود چرا که علاوه بر عوامل ذکر شده، در مصرف سوخت نیز تاثیرگذار است.

حرفه ای ترین خدمات بسته بندی اثاثیه با اتوبار کرج

طبیعتا سلامت اثاث منزل یا محل کار ، اهمیت زیادی در حمل بار و اسباب کشی دارد و باید حفظ امنیت آنها توسط کارگر حرفه ای و با استفاده از تجهیزات مخصوص بسته بندی اثاثیه انجام شود.  اسباب کشی معمولا جزو کارهای سخت ، وقت گیر و طاقت فرسا تلقی می شود. یکی از سخترین قسمت های آن نیز همین مرحله است که باید  کاملا اصولی و با ضد ضربه کردن اثاث همراه باشد. شما به دنبال حرفه ای ترین خدمات باشید نه ارزان ترین! فریب قیمت پایین را نخورید! اموال شما ارزش زیادی دارند و نباید به دست اتوبارهای ناشی بدهید.

اثاثیه منزل هرکدام ابعاد و وضعیت متفاوتی دارند و به همین دلیل نوع جمع آوری لباسشویی، لوستر، ظروف شکستنی، پیانو و آلات موسیقی، یخچال، کامپیوتر، مبلمان میز ناهارخوری، لباس و پوشاک و لوازم سنگین با هم تفاوت های زیادی دارد. بسته بندی اثاثیه یکی از حیاتی ترین اقدامات پیش از باربری است و اگرچه امکان دارد هزینه هایی نیز داشته باشد، اما خسارت و آسیب در حین اسباب کشی را به صفر می رساند.

طبق تجربه می توان گفت درصورتی که بسته بندی اسباب و اثاثیه و تجهیزات منزل یا شرکت درست و اصولی انجام نشود، نتایج ناگواری را به همراه خواهد داشت. پس بهتر است قبل از انجام اثاث کشی، برای آنکه در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید و وسایل را از آسیب های احتمالی دور بدارید، از یک شرکت حمل و بسته بندی معتبر کمک بگیرید. اتوبار کرج، شرکتی دارای مجوز در امور حمل و نقل که با برخورداری از نیروی کار و کارگران ماهر، تمام فرآیندهای مربوط به اثاث کشی و باربری را بصورت کاملا تضمینی و با کمترین هزینه انجام می دهد.

بسته بندی ظروف شیشه ای و چینی

بخش زیادی از اسباب و وسائل منزل، مربوط به ظروف شیشه ای و چینی می باشد. حمل و بسته بندی اثاثیه شکستنی باید با ظرافت خاص انجام شود تا مانع از آسیب در حین جابجایی شود. در گام اول برای بسته بندی ظروف شیشه ای، آنها را جمع آوری کنید و جعبه های مقوایی محکم را به آنها اختصاص دهید. سپس برای درزبندی و محکم کاری، حتما درز کارتن را با نوارچسب ببندید.

برای پر کردن کف جعبه و جلوگیری از ضربه های احتمالی که از زیر وارد می شود، از کاغذ باطله و روزنامه یا خرده کاغذ استفاده نمایید تا تقریبا 10 سانتی متر از سطح زیرین فاصله بگیرد. حالا میتوانید شروع به پر کردن جعبه نمایید. ابتدا ظروف بزرگتر را پایین و روی آن ظروف شکستنی کوچکتر را بچینید. فضاهای خالی میان ظروف شیشه ای را با کاغذ پر کنید و میان ظروف و دیواره جعبه برای محافظت بیشتر حتما کاغذ مچاله شده قرار دهید.

در چهار طرف جعبه که معمولا ظروف شیشه ای به سختی قرار می گیرند، قراردادن لیوان یا قندان بهترین گزینه است. سعی کنید هر ظرف شکستنی و شیشه ای را که با کاغذ می پوشانید، حتما با یک دور پیچیدن چسب محکم کنید. نکته ای که در اینگونه بسته بندی اثاثیه اهمیت دارد، ثبت نشانه با خودکار یا ماژیک بر روی بسته است. تا هم کارگر در حین جابجایی کاملا از محتویات جعبه آگاه باشد و هم خود شما در موقع دریافت بار بدانید که چگونه بسته را باز و ظروف چینی را خارج کنید. سعی کنید وزن هر جعبه بیشتر از ۱۰ کیلو نشود، اگرچه این عدد تا ۱۵ کیلو که توسط یک انسان عادی نیز قابل جابجایی است ایرادی ندارد. سنگین شدن جعبه، امکان افتادن یا خسارت را افزایش می دهد.

حمل و بسته بندی گلدان و گیاهان منزل

بخش دیگری از اثاثیه منزل که نیاز به دقت در جابجایی دارد، گلدان ها و گل و گیاهان آپارتمانی هستند. باتوجه به وزن و حجم گیاه یا گلدان، بسته بندی آنها نیز متغیر است. البته شاید برخی از آنها نیاز به بسته بندی نداشته باشند، اما گلدان های کوچک را برای اینکه آسیب کمتری به آنها وارد شود می توانید درون جعبه قرار دهید. گلدانهای بزرگتر را می توان با سلفون کشیدن روی آن نیز جابجا کرد، اما در جعبه قراردادن آنها نیز می تواند امنیت را بالاتر ببرد.

دقت کنید برای جلوگیری از پژمردگی گیاهان، به آنها آب کافی بدهید تا در زمان 3 تا 4 ساعته باربری مشکلی پیش نیاید. اگر نیاز است که گیاهی را از خاک باغچه خارج کنید، حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشید. برخی از گل و گیاهان آپارتمانی بسیار آسیب پذیر هستند و با کوچکترین ضربه ای می شکنند. حتما در حین باربری به کارگران اطلاع دهید که مراقب باشند. حتی الامکان گیاهان را چند ساعت مانده به اسباب کشی درون جعبه قرار داده و درون جعبه را مرطوب کنید. با علامت بزرگ جعبه های بسته بندی مربوط به گیاهان و گلدان ها را مشخص نمایید.

نحوه حمل و بسته بندی یخچال

یخچال به عنوان وسیله ای اساسی در اثاثیه منازل دردسرهای فراوانی را در زمان اسباب کشی ایجاد می کند. به ویژه یخچال های بزرگ ساید بای ساید که جز دشوارترین بخش های حمل، باربری و بسته بندی اثاثیه است. معمولا کارتن اصلی یخچال به علت بزرگ بودن را دور می اندازیم و در زمان اسباب کشی به یک جعبه بزرگ و مناسب برای آن نیاز داریم. برای جابجایی یخچال ساید بای ساید و به دلیل سنگینی آن، حتما باید آن را کاملا باز کرد (یعنی جداسازی درب ها و متعلقات ) و از طبقات بالا به پایین منتقل نمود و پس از آن و سرهم بندی مجدد را انجام داد.

برای جابه جایی یخچال حتما از یک روز قبل آن را خاموش کرده و درون آن را کاملا تمیز نمایید. طبقات را خارج کرده و در جعبه ای مجزا قرار دهید. یک نکته مهم در هنگام حمل یخچال، جمع کردن کابل برق پشت آن است. همچنین قبل از حمل ساید بای ساید، لوله و اتصالات پشت دستگاه را جدا نمایید. جهت جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه و خسارت به یخچال، از ضربه گیر و فوم درون جعبه استفاده کنید. یخچال بخشی گران قیمت از اثاثیه منزل است و حمل آن باید با دقت و توسط کارگر و اتوبار کاملا مجرب انجام شود.

بسته بندی کامپیوتر،موبایل،تبلت و لپ تاپ

­رایانه های شخصی، تبلت  و لپ تاپ، مانیتور بسیار گرانقیمت هستند و آسیب آنها در زمان باربری و اسباب کشی بسیار ناراحت کننده است. اما نگران نباشید ، اگر یک اتوبار باتجربه وظیفه انجام اسباب کشی شما را به عهده گرفته باشد، به خوبی می داند که کامپیوتر باید جز اولویت های بسته بندی اثاثیه باشد. باید محکم ترین جبعه که با استفاده از مقوای ضخیم ساخته شده را به این نوع وسائل اختصاص دهید. لوازم جانبی، کابل ها، موس، مانیتور را کاملا جدا کرده و در یک بسته جداگانه قرار دهید. بخش های اصلی کامپیوتر یا لوازم جانبی را درون پلاستیک حبابدارد قرار داده تا مطمئن شوید که کمالا ضدضربه هستند. فوم و یونولیت هم گزینه مناسبی برای قطعات سخت افزاری در حین جابجایی است. حتما روی کارتن کامپوتر برچسب شکستنی بزنید تا کارگر در حین جابجایی بداند که باید بیشتر احتیاط کند.

معمولا اگر بسته بندی اثاثیه توسط پرسنل ما انجام شود تمامی این موارد را مو به مو اجرا می کنیم و جای نگرانی برای شما نخواهد بود. سعی کنید قطعات جانبی را طوری در جعبه ها تقسیم کنید که یگ جعبه بیش از حد سنگین نشود.  حتی برخی از دستگاه های حساس را می توانید با اتومبیل شخصی خود حمل نمایید.

بسته بندی آلات موسیقی برای حمل و نقل ایمن

چرا که این بخش از مطلب مخصوص افراد علاقه‌ مند به موسیقی است که در منزل سازهایی نظیر پیانو نگهداری می ‌کنند. پس راهکارهایی برای حمل این نوع وسائل در بسته بندی اثاثیه ارائه می دهیم. بهتر است جهت انتقال ساز خود به مکانی دیگر از چند نفر کمک بگیرید؛ چرا که دست تنها ممکن است به ساز خود آسیب وارد کنید. پیش از جابجایی طول و عرض ساز خود را به وسیله متر اندازه‌گیری کرده و از عبور ساز از چارچوب درب اطمینان حاصل نمایید. جهت ضد ضربه کردن ساز تمامی دیواره خارجی آن را با پوشال کاغذی پوشانده و در جعبه خود قرار دهید، سپس آن را داخل جعبه مخصوص حمل بار بگذارید.

سیم سازهایی نظیر گیتار، تار و سه تار را پیش از بسته بندی شل نمایید تا در اثر تکان و در طول راه آسیب نبیند. مطابق اصول بسته بندی اثاثیه، جهت اطمینان بیشتر بر روی جعبه سازها برچسب مخصوص شکستنی نصب نمایید. چرخ‌ های ساز پیانوی خود را پس بارگیری قفل نمایید. پس از مرحله بارگیری از عدم قرار گیری سایر اثاثیه بر روی ساز خود اطمینان حاصل نمایید. جهت حمل ساز به داخل ماشین، از چرخ قرقره‌ای استفاده نمایید.

بسته بندی و حمل پیانو در اسباب کشی

سازهای بزرگ نظیر پیانو هنگام حمل و نقل نیازمند دقت و تجربه بالای کارگران حمل بار هستند. جهت حمل ساز پیانو می‌بایست ساز را با بسته بندی مناسب و مقاوم جهت پوشش کلیه کلیدها و درب و پایه‌ها در مقابل ضربات احتمالی عایق کرد. اگر دقت لازم حین بسته بندی، حمل و جابجایی پیانو به کار گرفته نشود، صدمات و خسارات زیادی متوجه مشتری، کارگران و شرکت حمل بار خواهد شد.

بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی

ماشین لباسشویی از جمله وسایلی است که پیش از روز اسباب‌ کشی و مرحله نهایی بسته بندی اثاثیه می ‌بایست جهت حمل و نقل آماده شود. اگر  قصد اسباب کشی دارید، مطلب زیر را جهت  داشتن حمل و نقلی ایمن دنبال کنید: بهتر است پیش از فرا رسیدن روز باربری، ماشین لباسشویی خود را خالی از هرگونه لباس کنید.

پیش از مرحله بسته بندی، جهت پاکیزه شدن مخزن، ماشین لباسشویی خود را یک دور بدون لباس روشن کرده و اجازه دهید فرآیند شستشو به طور کامل طی شود. پس از آن درب ماشین لباسشویی را کامل باز گذاشته تا محفظه به طور کامل خشک شود. با چرخاندن شیر فلکه سرد و گرم که در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد، مخزن را به طور کامل خالی کنید. شیلنگ آب سرد و گرم را که به شیر فلکه اصلی متصل است جدا کنید و سپس شیلنگ‌ها و شیلنگ مخصوص آبکشی را از ماشین جدا سازید.

فراموش نکنید بدنه ماشین لباسشویی را با دستمالی مناسب تمیز کنید و تنظیمات آن را بر روی قفل شستشو قرار دهید. سیم رابط را به بدنه ماشین چسبانده تا هنگام حمل و نقل دست و پا گیر نباشد. جهت جلوگیری از ضربه و خراشیدگی، ماشین لباسشویی را با فوم ‌های ضربه گیر بپوشانید. جهت انتقال راحت ماشین به درون خودروی باربری از چرخ‌ های قرقره ‌ای استفاده کنید.

بسته بندی اثاثیه سنگین و بزرگ در اسباب کشی

بسته بندی اثاثیه سنگین از سخت ‌ترین و حساس ‌ترین مراحل جابجایی می‌باشد. چرا که در صورت تشکیل بسته  نادرست، فرآیند حمل و نقل نفسگیر شده و ممکن است به کالا، کارگران و شرکت باربری خسارات سنگینی وارد شود. دقت در استفاده لوازم با کیفیت جهت ضد ضربه نمودن اثاثیه، سبب حمل و نقل آسان وسایل توسط کارگران شرکت‌های باربری خواهد شد. لذا برای داشتن حمل و نقل ایمن و بدون کمترین آسیب، خدمات بسته بندی خود را به شرکت‌های باربری بسپارید. نکات مهم و کاربردی جهت حمل کالاهای سنگین: وسایل سنگینی که اجزای آن‌ها قابل جداسازی هستند را از هم تفکیک کرده و به صورت جدا بسته بندی کنید استفاده از کارتن‌ های چند لایه و مستحکم جهت حمل بارهای سنگین استفاده از نایلون‌های ضخیم و حباب‌ دار استفاده از لوازم متفاوت از جمله ضربه‌گیرهای مختلف، چسب‌های مخصوص، کارتن‌های مستحکم.

اصول بسته بندی اثاثیه برای اسباب کشی

در فرآیند باربری بسته بندی اثاثیه جز اصول حفظ سلامت لوازم و وسائل منزل از شروع تا تحویل به مقصد است. اجرای صحیح و بدون ایراد این امر نیازمند مراحلی است که حتما باید به درستی و با دقت انجام گردد. اگر حین اینکار اقلام منزل از لوازم نامناسبی استفاده شود، ممکن است آسیب‌های فراوانی به بار وارد شود.

به همین سبب شرکت‌های باربری تسهیلات ویژه‌ای جهت رفاه حال مشتریان و همچین حمل و نقل سریع و ایمن کالا و لوازم خانه آ‌ها در نظر گرفته‌اند. تسهیلاتی نظیر:

  • کارتن‌های مقاوم و چند لایه جهت حمل اثاثیه شکستنی
  • ضربه‌گیرها (وکیوم)
  • استفاده از کاتن‌ های دارای رگال جهت حمل البسه و پوشاک
  • کاورهای مناسب رختخواب
  • چسب‌های مخصوص بسته بندی اثاثیه منزل

استفاده از لوازم محافظتی و عایق مناسب برای هر وسیله‌ای امر مهمی در فرآیند باربری به شمار می‌آید. به همین سبب متخصصان امر در زمینه باربری و حمل اثاثیه منزل با انتخاب مناسب از هرگونه آسیب احتمالی به لوازم شما پیشگیری می‌کنند. باید توجه داشت در صورت استفاده از نوارهای لاستیکی غیر استاندارد احتمال پارگی در حین جابجایی و ایجاد مشکل برای کارگران باربری وجود دارد و یا بسته بندی نامناسب و ایمن ممکن است در میان مسیر حمل پاره شود و یا خطر سقوط را در پی داشته باشد و کارگران را دچار آسیب کند. به همین سبب آگاهی فردی که وظیفه‌ی بسته بندی اثاثیه و حمل بار را دارد در خصوص چگونگی انجام صحیح این امر، بسیار مهم است.

نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت برای بسته بندی اثاثیه منزل

در انتخاب شرکت باربری برای بسته بندی اثاثیه باید به فاکتورهای مهم زیر توجه کرد:

  • سازگاری با محیط زیست
  • ضد ضربه بودن و محافظت کافی از محصولات
  • کیفیت استاندارد
  • قابلیت درج اطلاعات محصول بر روی بسته
  • ابعاد و وزن و رنگ مناسب
  • خوش دست بودن و راحتی در حمل و نقل
  • عایق در مقابل باد و باران و شرایط مختلف آب و هوا و دمای مختلف
  • قابلیت نگهداری محصول در زمان‌های طولانی

در صورت استفاده از خدمات باربری شرکت‌های حمل و نقل، بهتر است از خدمات بسته بندی اثاثیه همان شرکت نیز جهت افزایش  ایمنی و تامین امنیت کامل لوازم منزلتان بهره‌مند شوید.

کارتن مناسب برای بسته بندی اثاثیه

اسباب کشی دربرگیرنده مجموعه اقداماتی است که به منظور یک جابجایی موفق باید در کنار هم اجرا شوند.  از مهمترین نکات  فرآیند اثاث کشی  انتخاب جعبه های کارتنی مناسب و مقاوم جهت بسته بندی اثاثیه و حمل راحت و بدون استرس بار است. در این بخش از مقاله به معرفی کارتن‌های مناسب حمل اثاثیه می‌پردازیم. با آگاهی از نظر کارشناسان امر، اطلاعات مفیدی در خصوص استفاده از کارتن مناسب هر وسیله بدست خواهید آورد.

کارتن‌ها بر اساس میزان وزن کالا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

کارتن‌ ویژه حمل لوازم سبک

این کارتن‌ها مناسب حمل وسایل سبک وزن منزل هستند و مقاومت نسبتا پایین تری دارند؛  لوازمی مانند البسه، بالشت‌ها و هر وسیله سبک دیگری را می توانید درون این کارتن ها قرار دهید. لازم به ذکر است شما می‌توانید با قرار دادن چند کالای سبک درون یک کارتن به ایجاد شرایط بهتر حمل و در دست گرفتن بار، آن را به آسانی حمل کنید. هرچند که برای برخی از وسائل می توان از بسته های نایلونی هم استفاده کرد.

کارتن‌ ویژه حمل و بسته بندی اثاثیه سنگین

جهت حمل لوازم سنگین می‌بایست از کارتن‌های چند لایه و مقاوم جهت بسته بندی استفاده کرد. این نوع کارتن‌ها جهت حمل لوازم و ظروف شکستنی که نیازمند احتیاط بالایی در حمل و نقل هستند، مناسب می‌باشند. این گروه کارتن‌ها در سایزها و ابعاد متنوع قابل تهیه هستند.

کارتن اصل هر کالا (کارتن‌های شرکتی)

حتما به هنگام خرید هر محصولی دقت کرده‌اید که فروشنده کالا را درون جعبه مخصوص خود کالا قرار داده و به دست شما سپرده است. در این مواقع بهتر است پس از باز کردن محصول، جعبه را جهت انجام جابجایی‌های احتمالی در انبار منزل خود نگهداری کنید. جهت صرفه جویی در جا نیز می‌توانید کارتن را از یک طرف باز کرده و بر روی هم قرار دهید. بسته بندی اصلی هر محصول می‌تواند پوشش و عایق مناسبی جهت جابجایی ایمن آن محصول می‌باشد.

بهترین روش بسته بندی اثاثیه در اسباب کشی

یکی از مهمترین مراحل باربری، بسته بندی لوازم است. در صورتی که مایل هستید مسئولیت لوازم منزل را خودتان بر عهده بگیرید، دانستن چند نکته در این زمینه خالی از لطف نیست؛ در ادامه مقاله راه‌کارهایی جهت استفاده از بسته بندیهای مناسب هر کالا به شما ارائه خواهد شد:

اهمیت استحکام بسته بندی

اگر لوازم خود را درون کارتن قرار می‌دهید، از استحکام آن اطمینان حاصل کرده و هر چهار طرف کارتن را با چسب پهن بپوشانید. به این ترتیب بسته بندی اثاثیه بسیار مقاوم ‌تر خواهد بود و برای مدت طولانی‌تری کالای شما را محفوظ نگه می‌دارد. جعبه هایی که بصورت اختصاصی برای هرکدام از لوازم منزل ساخته می شوند، استحکامی در حد جعبه های اولیه و اصلی همان کالا دارند و نه تنها جابجایی را تسهیل می کنند، بلکه ضد ضربه های مطمئنی هستند.

نصب برچسب بر روی جعبه‌ها

جهت سهولت در شناسایی محتویات جعبه‌ها، با یک ماژیک خوانا و مناسب، اسم محتوی جعبه را بر روی آن بنویسید تا هنگام باز کردن جعبه‌ها دچار سردرگمی نشوید. همچنین این اقدام کمک می کند زمانیکه کارگر قصد بلند کردن و جابجایی بار را دارد، بداند چه لوازمی را حمل می کند و اگر با برچسب ظروف شیشه ای را روی جعبه درج کرده باشید، کارگر صددرصد احتیاط و دقت عمل بیشتری به خرج خواهد داد.

انواع مختلف جعبه را تهیه کنید

از نیازهای اولیه باربری، در اختیار داشتن کارتن‌‌هایی با ابعاد متفاوت برای بسته بندی لوازم کوچک و بزرگ مختلف است. برای سفارش می توانید به کرج کارتن اطلاع دهید تا در اسرع وقت برای شما انواع مختلف جعبه با ابعاد متفاوت را ارسال کند. شما برای اسباب کشی به جعبه بزرگ، کوچک و متوسط نیاز دارید. برخی افراد با تهیه کارتن موز قصد دارند که تمامی لوازم را درون این نوع جعبه ها قرار دهند، در صورتیکه واقعا نمی توان برخی از اثاثیه بزرگ و حتی شکننده را درون جعبه موز قرار داد، حتی با در نظر گرفتن اینکه مقاومت بالایی داشته باشند.

سایر ملزومات جانبی

سایر ملزوماتی که در اختیار داشتن آن‌ها سبب سهولت در انجام بسته بندی اثاثیه می‌شود: فوم های ضربه‌گیر، نایلون حباب‌ دار، کارتن دارای رگال جهت حمل البسه، ساک‌های زیپ‌ دار مخصوص حمل کالای خواب و … . شرکت اتوبار کرج خودرو و کارگران را با امکانات کامل به محل شما اعزام می کند و تنها با یک تماس و ثبت درخواست دیگر نیازی نیست به تهیه ابزار و تجهیزات مربوط به اسباب کشی فکر کنید و یک پکیج کامل از تجهیزات و پرسنل ماهر در خدمت شما خواهند بود.

ارائه خدمات بسته بندی اثاثیه با کمترین هزینه

از جمله مشکلاتی که همواره در طول اسباب کشی سر راه مشتریان قرار می‌گیرد، عدم آشنایی با بسته بندی کردن لوازم است. ما این کار را با کمترین هزینه انجام می دهیم. جابجایی‌های پیاپی وجود این مشکل را پررنگ‌تر می‌کند. جابجایی صحیح وسایل به شکلی که کمترین جا را اشغال کنند و کمترین آسیب متوجه‌شان باشد، نیازمند تجربه و مهارت بالایی است. در صورتی که با این امر آشنایی ندارید، می‌توانید این مرحله مهم و حیاتی را به شرکت‌های باربری بسپارید.

فرآیند بسته بندی کردن لوازم منزل نیازمند صبر و حوصله بسیاری است. برای شروع می‌بایست لوازم مورد نیاز نظیر چسب، قیچی، طناب، پارچه و پتو، تعداد مناسبی کارتن مستحکم در ابعاد متفاوت و همچنین پلاستیک‌های حباب‌دار را در اختیار داشته‌ باشید.

لباس‌ها را می‌توانید داخل ساک‌های زیپ‌دار دار قرار هید. جهت بسته بندی اثاثیه شکستنی نظیر آینه، شیشه میز و مبلمان منزل می‌توانید از نایلون‌های ضد ضربه استفاده کنید. در صورت نداشتن اطلاعات و وقت کافی جهت بسته بندی لوازم منزل خود، می‌توانید این امر را به شرکت‌های خدمات باربری بسپارید تا در کمترین هزینه، وقت و با مناسب ترین روش‌ها و برترین لوازم بسته بندی شما را در فرآیند جابجایی یاری رسانند. در این صورت شما قادر خواهید بود تا با آرامش به مابقی کارهای اسباب کشی بپردازید و از هرگونه آسیب به لوازم خود نیز جلوگیری کرده‌اید. اگر نیاز به اسباب کشی ادارات و شرکت ها نیز داشته باشید ما انجام می دهیم.

نظافت پس از حمل و بسته بندی اثاثیه

جهت سهولت بسته بندی اثاثیه توسط شرکت‌ های باربری، پیش از درخواست نیرو و تماس با شرکت‌، اتاق خود را از حالت شلوغ و آشفته در بیاورید. این کار به منظم پیش رفتن چیدمان لوازم و اثاث کمک بزرگی می ‌کند. کارهایی که پیش از تماس با شرکت باربری بایستی انجام دهید:

  • به اتاق خود نظم داده و جای هرچیز را بدانید
  • در صورت لزوم وسایلی که دیگر به آن‌ها احتیاج ندارید را برای فروش بگذارید.
  • بسته بندی اثاثیه و وسایل اتاق را از لوازم کوچک چون قاب عکس و کتاب‌ها شروع کنید.
  • برای کالای خواب نظیر بالشت و پتو و پرده‌ها چند جعبه بزرگ پیدا کنید.
  • نام گذاری محتویات جعبه‌ها فراموش نشود
  • جهت حمل اثاثیه بزرگ اتاق، از کوچکترین آن‌ها مانند صندلی شروع کنید
  • در صورت لزوم، پس از تخلیه کامل اتاق، میخ‌های دیوار را از جا درآورده و محل آن را با کچ سفید پر کنید
  • کفپوش اتاق هم جارو زده می شود

لوازم موردنیاز برای نظافت بعد از اسباب کشی

سعی کنید هنگام اسباب کشی به خود کمی استراحت دهید تا نیروی کافی برای ادامه ماجرا داشته باشید. در صورتی زمان کافی برای جابجایی دارید با آرامش کارهای خود را انجام دهید. وسایل خود را بررسی کنید و هر آنچه نیاز ندارید به افراد نیازمند دهید و یا بفروشید. در این حین لوازمی دم دست خود لازم خواهید داشت که شامل لیست زیر می‌شود:

  • سبد و جعبه های بسته بندی اثاثیه
  • خودکار ، مارکر یا برچسب برای نام گذاری بسته ها
  • ابزار و وسائل نظافت کف منزل
  • دستمال و پارچه برای نظافت ( خدمات نطافت را از ما بخواهید )
  • یک دست لباس راحت و ترجیحا کهنه

مطالب دیگر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس