موارد تحت پوشش بیمه باربری

برای معرفی مواردی که تحت پوشش بیمه باربری قرار ندارند، ابتدا باید صدور بیمه نامه باربری را چک کنیم. همراه ما باشید تا بطور کامل به توضیح در مورد مدارک مورد نیاز و موارد عدم تحت پوشش بیمه صحبت کنیم.

مدارک مورد نیاز برای صدور بیمه‌نامه باربری

به منظور صدور بیمه‌نامه‌های باربری، بیمه‌ گذار یا ذی نفع باید ابتدا فرم پیشنهاد بیمه‌ نامه‌ های باربری را تکمیل، امضا و مهر نماید. سپس نوبت به ارسال تصویر فاکتور یا پیش فاکتور توسط بیمه گذار می رسد. واحدهای صدور بیمه، پس از بررسی و تعیین نرخ حق‌ بیمه، مبلغ حق بیمه را به بیمه‌ گذار اعلام و در صورت موافقت، نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می‌کنند. با استفاده از خدمات بیمه در مناطق آزاد می توانید در سریع ترین زمان ممکن بیمه باری خود را دریافت نمایید.

چه مواردی باعث عدم تحت پوشش بیمه باربری می شود؟

با اینکه پوشش بیمه باری بسیار گسترده است اما کلوزهای A,B,C به هیچ عنوان برخی موراد را تحت پوشش بیمه باربری قرار نمی دهند :

  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه قابل انتصاب به سوء عمل ارادی بیمه‌ گذار
  • نشت و ریزش عادی، کسری عادی وزن یا حجم و یا فرسودگی و پوسیدگی عادی کالای مورد بیمه
  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه ناشی از ناکافی بودن یا نامناسب بودن بسته بندی یا آماده سازی کالای مورد بیمه برای حمل، مشروط بر اینکه بسته بندی یا آماده سازی قبل از شروع این بیمه انجام شده یا بوسیله بیمه‌ گذار یا کارکنان او انجام شده باشد و تحمل مقابله با حوادث معمول در سفر بیمه شده را نداشته باشد.
  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه به علت عیب ذاتی یا ماهیت مورد بیمه
  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه ای که علت آن تاخیر باشد، حتی اگر این تاخیر ناشی از خطرات بیمه شده باشد
  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه ناشی از ورشکستگی یا اعسار مالکان، مدیران، اجاره کنندگان یا گردانندگان کشتی یا قصور در انجام تعهدات مالی از طرف یکی از آنها
  • تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه‌های که مستقیم یا غیر مستقیم به علت یا ناشی از کاربرد هر نوع سلاح یا وسیله ای باشد که با انرژی اتمی یا شکست هسته ای و یا ترکیب هسته ای یا واکنش مشابه دیگر با نیرو یا ماده رادیواکتیو کار کنند
  • عدم قابلیت دریانوردی کشتی یا شناور یا نامناسب بودن کشتی یا شناور برای حمل این کالای مورد بیمه
  • نامناسب بودن کانتینر یا وسیله حمل جهت حمل سالم مورد بیمه
  • جنگ، اعتصاب

سخن پایانی

بنابراین قبل از خرید بیمه باری و تهیه بیمه باربری باید به این نکته توجه کنید که ممکن است بعضی از خطرات احتمالی شما به هیچ عنوان جزء موارد تحت پوشش بیمه باربری قرار نداشته باشد. با این حال، برخی بیمه ها گسترده ترین پوشش بیمه باری را در اختیار شما قرار خواهند داد. علاوه بر این شما می توانید گسترده ترین خدمات بیمه درمانی را نیز از بعضی بیمه ها دریافت کنید.

مطالب دیگر:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس