بیمه باربری، خیالتان را راحت کنید

چه چیز راجع به بیمه باربری می دانید؟

یکی از مهم‌ترین اجزای فعالیت‌های تجاری، حمل و نقل کالا است. اما با وجود پیشرفت‌های گسترده دانش و فناوری و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل، همواره احتمال بروز مخاطرات برای محموله‌ها وجود دارد. خرید بیمه‌ باربری یا حمل و نقل کالا با پوشش‌های مناسب، آرامش خاطر و اطمینان از امنیت سرمایه در برابر ریسک‌های محتمل و غیرقابل پیش‌ بینی را فراهم می‌کند. با این بیمه‌ نامه، شرکت بیمه در مقابل حق‌ بیمه دریافتی، متعهد می‌شود چنانچه در جریان حمل کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شد، زیان وارده را جبران کند. در ادامه بیشتر با بیمه بار و اهمیت استفاده از آن آشنا می شویم.

بیمه باربری چیست؟

بیمه باربری یکی از انواع پرکاربرد بیمه است که تحت پوشش بیمه قرار دارد. که در اصل پوششی است که در آن بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه، تعهد می کند هزینه های خسارت بار بیمه گذار را پرداخت کند. پوشش بیمه بار شامل خطراتی است که در هنگام جا به جایی بار از مبدا به مقصد مندرج در بیمه نامه رخ می دهد. این خطرات ممکن است منجر به تلف شدن یا وارد شدن خسارت به بار شوند. همچنین اگر بیمه گذار بر اساس قوانین بین المللی متحمل پرداخت هزینه گردد، زیان وارده به کالا توسط بیمه بار جبران شده و هزینه های آن نیز پرداخت می شود. برای اطلاع بیشتر از شرایط بیمه می توانید از کارشناسان حرفه ای ما مشاوره بگیرید.

انواع بیمه باربری؛ تقسیم بندی بیمه های باری در ایران: بیمه باربری به طور کلی به سه دسته مختلف تقسیم می شود. تقسیم بندی بیمه های باربری در ایران براساس موارد زیر انجام می گیرد:

  • محدوده تردد (داخلی، خارج، ترانزیت)
  • نوع وسیله حمل
  • نوع پوشش بیمه ای

تیم اتوبار کرج در مطالب بعد تمامی این تقسیم بندی ها را به شما توضیح می دهد.

مدارک لازم برای بررسی خسارت در بیمه باری

برای دریافت خسارت ناشی از حوادث در بیمه باربری آسماری، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • فرم تکمیل شده اعلام خسارت
  • رونوشت بیمه‌نامه و الحاقیه‌های مربوطه
  • رونوشت (غیر فتوکپی) بارنامه حمل، فاکتور، صورت بسته بندی، گواهی مبدأ و گواهی بازرسی کالا در مبدأ، در صورتی که بیمه نامه دارای بانک ذی‌نفع باشد، اسناد مذکور باید توسط بانک مربوطه تایید شود
  • سایر مدارکی که در شرایط خصوصی بیمه نامه درج شده است

مطالب دیگر:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس