مشخصات وانت باری

مشخصات انواع وانت

وانت یک خودرو باریِ کوچک است که ظرفیت آن 100 تا 700 کیلو است. در ایران پیکان وانت (باردو) و پراید وانت جزو معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین وانت‌ های ایران هستند که به‌ دلیل استهلاکِ پایین، قیمت مناسب، فراوانی قطعات و ارزان بودن قطعات به‌خوبی مورد استقبال مردم برای جابه جایی بارها قرار گرفته‌ اند.

پیکان وانت

پیکان وانت از جمله محصولات ایران خودرو است که توسط شرکت ایساکو گارانتی می‌شود. خط تولید این خودرو قدیمی توسط دو برابر با نام احمد و محمود خیامی راه‌اندازی شد. این خودرو از همان روزهای اول که وارد بازار شده بود با حجم سوخت 1600 سی‌سی مصرف سوخت بالایی داشت. پیکان وانتی که امروز تولید می‌شود با اولین مدلی که در سال 51 وارد بازار شد تفاوت چندانی ندارد. در سال‌های اخیر ایران خودرو، موتور این خودرو را تقویت کرد تا استاندارد آلایندگی آن از یورو 2 به یورو 4 برسد.

از نظر ابعاد باید گفت که پیکان وانت 1620 میلی‌متر عرض، 4332 میلی‌متر طول و 1422 ارتفاع دارد. وزن این خودرو 1210 کیلوگرم و همچنین طول قسمت باری 1600 میلی متر و عرض 1200 میلی متر است.

در وانت پیکان وقتی پای باربند باری به میان می آید به دو نوع تقسیم می شود :

وانت پیکان معمولی

این مدل از نظر مشخصات یا ابعاد دقیقا طبق چیزی است که در بالا توضیح دادیم.

وانت پیکان کفی

این نوع وانت بار از نظر مشخصات و یا تحمل وزن تفاوتی با مدل معمولی ندارد. تنها حسنی که این مدل دارد به دلیل وجود باربند کفی است که باعث میشود پشت ماشین بطور کامل صاف و بدون پستی بلندی باشد. بنابراین این مدل از وانت پیکان بیشتر برای جابجایی مبل و میز ناهارخوری و وسایلی که نیاز دارند تا روی سطح صاف قرار بگیرند مورد استفاده است.

پراید وانت

از نظر ابعاد باید گفت که پراید وانت 1605 میلی‌متر عرض، 3928 میلی‌متر طول و 1455 ارتفاع دارد. وزن این خودرو 900 کیلوگرم و همچنین طول قسمت باری 1500 میلی متر و عرض باری 1370 میلی متر است.

وانت آریسان

نمای جلویی وانت اریسان شبیه به پژو پارس و 405 است. کابین و اتاقک آریسان نسبت به پیکان وانت راحت‌تر و بزرگتر است. ایران خودرو برای آریسان از ترمز ABS، فرمان هیدرولیکی و دو ایربگ استفاده کرده است اما به صورت کلی در آپشن‌ها و امکانات فنی این دو خودرو تفاوت چندانی دیده نمی‌شود.

از نظر ابعاد باید گفت که وانت آریسان 1720 میلی‌متر عرض، 4680 میلی‌متر طول و 1465 ارتفاع دارد. وزن این خودرو 1240 کیلوگرم و همچنین طول قسمت باری 1766 میلی متر و عرض باری 1358 میلی متر است.

در انتها لازم به ذکر است که یادآوری کنیم برای ارسال بار با هرنوع از وانت ها حتما بسته بندی لازم و مورد نیاز انجام بگیرد تا بار شما کمترین خطر برای آسیب دیدن را شامل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس